Marketing skillset
Met intussen ruwweg 15 jaar ervaring in marketing & communicatie verzamelde ik verschillende hard- en soft skills die voor een marketingproject van toepassing kunnen zijn. Hieronder vind je een overzicht van de meest courante skills & tools die ik aanwend. Heb je echter een specifieke case of situatie waarover je een second opinion wil? Neem dan gerust contact met me op.
Soft skills &
persoonlijkheid
Frederik komt binnen een organisatie het best tot z’n recht als inspirator en facilitator. Hij bundelt makkelijk grote hoeveelheden complexe informatie in heldere, toepasbare inzichten en betrekt graag alle stakeholders binnen een bedrijf in dit proces.
Hij weet zo in vrijwel elke situatie mogelijke kansen te herkennen en kan anderen zodanig aansturen dat er een vertaalslag wordt gemaakt van visie naar realiteit
Insights profiel:
Creatief Inspirerende Motivator
Hard skills &
tools
Advanced experience
Expert level
- Marketingstrategie modellen (Ansoff, PGHA, SWOT, Treacy & Wiersema, …)
- Buyer persona’s en customer journey mapping
- Marktsegmentatie & targetting
- Positioneringsoefeningen, brand values & USP’s
- Tone-of-voice bepaling
- Marketingstrategie workshops & sprints
- Digital marketing strategy & lead generation
- User research, conversie-optimalisatie (CRO) en landing page design
- Funnel marketing
Experienced
Mid- tot senior level
- Sales pitches & presentaties
- Design & marketing sprints
- E-mailmarketing & automation design
- Web content management (CMS): WordPress, Drupal, Magento, …
- Wireframing & UI design
- SEO-analyse
- Paid advertising campaigns (analyse & optimalisatie)
- (Digital) marketing project management
- Marketing planning
Specialisaties &
referenties
Doorheen mijn carrière bij verschillende bedrijven en agencies werkte ik onder meer campagnes & marketing- strategieën uit voor Fun, Agentschap Natuur & Bos, Unilin, La Lorraine, Eurometropolis Lille-Kortrijk-Tournai, Reynaers Aluminium, Marine Stewardship Council, eSafe & Sarasin Clinic.
Ik focus voornamelijk op Business-to-Consumer merken (B2C), en gedij het best wanneer een bedrijf waarden als kwaliteit en duurzaamheid nastreeft. Ik werk telkens volgens een doordachte strategie en try & improve, en richt daarom enkel op lange termijn samenwerkingen. Rush-rush of éénmalige quick-fix campagnes zijn niet aan mij besteed.
Talen
Ik hou van — en werkte eerder in — een internationale context. Ik breng volgende talenkennis mee aan tafel:
- Nederlands (native)
- Engels (full working proficiency)
- Frans (full working proficiency)